NRW marketingprijs voor het Sint Jorisplein
Voor de campagne “#BeYourself” hebben Altera en marketingbureau Urban Solutions de marketingaward voor “beste campagne” in ontvangst genomen.
Altera zet in op actief assetmanement bij het uitvoeren van haar succesvolle retailstrategie. Met diverse marketing campagnes zorgen wij ervoor dat consumenten graag komen in onze winkelcentra. De erkenning van de Nederlanse Raad van Winkelcentra is een kroon op de keuze voor een gewaagde campagne, met een maatschappelijk thema voor de jongere doelgroep. Screenagers (16-21 jaar) en millenials (22-36 jaar) worden namelijk continu beïnvloed door onrealistische beelden op social media. De boodschap van het Sint Jorisplein is dan ook dat je je hieraan niet moet meten, maar vooral jezelf moet zijn. Hiermee is het Sint Jorisplein het eerste winkelgebied dat de sociale meerwaarde van het winkelcentrum centraal heeft gezet in een campagne, waarbij influencers de rol van coach op zich hebben genomen.
De campagne heeft in het eerste jaar al een stijging van bijna 10% aan bezoekers aan het winkelcentrum opgeleverd. Online was dit percentage nog hoger, namelijk 34% meer volgers op Instagram, hét platform waar screenagers en millennials voornamelijk actief zijn.